Tarzan en Jane zwevend door de jungle - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Tarzan en Jane zwevend door de jungle - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Tarzan en Jane zwevend door de jungle

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

24 Januari 2014 | Costa Rica, Montezuma

Lieve allemaal,

La Fortuna, onze eerste bestemming in Costa Rica, hebben we maar kort bezocht. We hadden een heerlijk hotelletje met warm water (Cabinas Jerry), maar het was regenachtig. En ook de lava die je hier 9 jaar geleden nog van de vulkaan af zag druipen, was niet meer te zien. Dus niet meer zo spectaculair. We besloten dit daarom gewoon als 'doorreis-bestemming' te gebruiken. Na 2 nachten zijn we vertrokken naar Montezuma op het schiereiland Nicoya in de Pacific.

We vertrokken om 9 uur 's ochtends en kwamen om 21 uur..een lange dag! Vier bussen en een ferry en tussendoor veel wachttijd. Maar die wachttijd was ook maar goed, want het waren voor mij behoorlijk misselijk makende busritjes.

Maar de reis was de moeite waard: we kwamen in een heerlijk vakantieoord uit. Montezuma is een soort hippiedorp aan zee dat geheel ingericht is op toeristen. De prijzen zijn hier dan ook wel meteen twee keer zo hoog als we tot nu toe gewend waren.
We hebben een hotelletje (Moctezuma hostel) gevonden, dat direct aan het strand ligt. 's Ochtends word ik wakker gemaakt met een vers broodje met aardbeien en daarna duiken we de zee in. Echt luxe! Vervolgens lekker een banana con leche drinken op een loungebankje, een beetje filosoferen en discussiëren, daarna lekker warm lunchen op een terras, een boekje lezen op het strand en weer zwemmen. 's Avonds òf een salade eten in een restaurantje òf een broodje eten op het strand en daarna lekker sterren kijken en thee drinken op het strand. Een heerlijk relaxt en gezellig programma!

Pas vrijdag kwamen we weer in actie en nu ook meteen goed: als Tarzan en Jane (inclusief mini;-)) scheerden we door de jungle: een canopytocht van platform naar platform. Dwars tussen de white faced cappuccino-aapjes en allerlei vogels door. Nol vergat af en toe te remmen en kwam dan met volle vaart op de groep op het platform af :-). Heerlijk zo te zweven door de jungle. Drie kabels waren echt top en waren tussen de 250 en 320 meter lang. Super! Na zes kabels moesten we een stukje hiken naar de waterval waar we even relaxt konden zwemmen. Daarna weer een stukje (bergopwaarts) hiken en dan de laatste drie kabels, waarvan de laatste lekker hard ging.

Nu gaan we lekker genieten van een huisgemaakte lasagne als lunch en daarna duiken we weer de golven in. We zouden eigenlijk morgen met een snelle boot naar Jaco gaan om daar nog een nachtje te verblijven en daarna door te reizen naar Manuel Antonio om Wouter en Marjan weer te treffen. Maar we hebben zojuist besloten nog een nachtje te blijven hier en dan zondag via Jaco naar Manuel Antonio te gaan.

Veel liefs,

Nol en Catelijne