Tejo tuesday en jacuzzi - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Tejo tuesday en jacuzzi - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Tejo tuesday en jacuzzi

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

08 Maart 2014 | Colombia, San Gil

Lieve allemaal,

Na al het gedoe om er te komen, zijn we gaan relaxen en genieten in San Gil. We zaten in een heerlijk hostel (Macondo Hostel) met mooie en grote kamer, warme douche, mooie keuken, tuin, loungebanken en..een jacuzzi. We hebben lekker iedere dag gekookt en even in de jacuzzi gezeten..heerlijk!

Dinsdagavond zijn we met een groep backpackers en de hosteleigenaar een typisch Colombiaans spel, Tejo, gaan spelen. We moesten hiervoor naar de Tejo banen verderop in de stad. Tejo is een teamsport en een beetje te vergelijken met bowlen of curling. Maar dan toch anders. Je gooit vanaf een bepaalde afstand met een soort sjoelschijf van lood naar een doel. Dit doel is een vierkante bak met klei, met twee explosieven erin. Het team dat in een ronde het dichtst bij de explosieven komt, krijgt 1 punt. Als een explosief geraakt wordt en afgaat, krijgt je team 3 punten. Als je tot slot tussen de twee explosieven in gooit en je steen precies op z'n kant terechtkomt, krijgt je team 9 punten. Maar dat laatste is vrijwel onmogelijk. Het team dat als eerste 11 punten heeft, wint. Het is vooral erg komisch om te doen en die mini-explosies maken het extra grappig.

Woensdag hebben we de bus naar Barichara, een koloniaal stadje in de buurt van San Gil, genomen. Eerst hebben we het mooie stadje bekeken. Rond het middaguur zijn we vervolgens het dal in gaan hiken. Deze route, Camino Real, stond speciaal aangeraden in de Lonely Planet, en was ook inderdaad de moeite waard. Het was een oud keienpad dwars door de natuur. Erg mooi! Dit pad kwam na 10 km uit in Guane. Dit was vroeger de hoofdstad van de Guane Indianenkolonie hier in de bergen. Daarna terug met de bus naar Barichara om daar nog te lunchen in een leuk familierestaurantje.

Donderdag stond de op één na grootste canyon ter wereld op het programma. Deze is te vinden in het national parc Chicamocha. De kloof en de overvliegende condors waren mooi om te zien, maar verder viel het een beetje tegen. We moesten toegang betalen en we dachten dat we dan konden hiken in de kloof, maar helaas. We kwamen uit in een soort mini-pretpark voor kinderen en bejaarden. We hebben het museumpje en het uitzichtpunt bezocht, maar de speeltuin, 4d bioscoop, vreetschuur, kabelbaan, buggyparcours, struisvogelfarm, etc hebben we maar overgeslagen.

Vrijdag zijn we rond 9.30uur met de bus vertrokken naar onze volgende bestemming in de bergen: Villa de Leyva.

Veel liefs uit Villa de Leyva,
Nol en Catelijne

• 09 Maart 2014 - 21:10

Corné:

Niets mis met een kabelbaan, of je moet hoogtevrees hebben. En een buggyparcours klinkt interessant. de 2 na grootste is toch de Colca Canion in Peru (ook met Condors)?? Toch zodadelijk even de Wikipedia nazien.

• 27 April 2014 - 13:22

Marcel:

In Huila is San Agustin een mooie plek om heen te gaan. En wil je eens midden in de woestijn zwemmen in een zwembad, dan moet je naar de Tatacoa woestijn, erg leuk
    Verder was het ook leuk om naar het koffiegebied pur sang te gaan Acevedo is een leuk klein dorpje met een lekker klimaat. In januari is er een feestdag waarbij bijna iedereen naar een rivier gaat en massaal gaat barbequen.Dia de las ollas noemen ze die dag. Erg leuk om te doen en om mee te maken.Ook lekker verfrissend