Kleurrijk, Cavia op het menu, bolhoeden - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Kleurrijk, Cavia op het menu, bolhoeden - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Kleurrijk, Cavia op het menu, bolhoeden

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

18 Maart 2014 | Ecuador, Otavalo

Lieve allemaal,

Maandag zijn we eind van de middag in Otavalo in Ecuador aangekomen en vonden ook zonder Lonely Planet al snel een leuk hosteltje (Santa Fé). Otavalo ligt net iets boven de evenaar, wel nog steeds in de Andes. Na een warm Buga was het hier weer wat koeler en regenachtiger. Het was heerlijk weer even met lange broek en af en toe een fleece aan te lopen. De mensen zien er in Ecuador meteen weer een stuk Boliviaanser of Peruaanser uit. Allemaal Indianen met pikzwart lang haar (ook de mannen), een andere, hoekigere vorm hoofd, plattere neuzen, poncho's aan, geborduurde, kanten bloesjes aan, bolhoedjes op en kleurrijke doeken om. Een mooi gezicht. En regelmatig palmfluitmuziek op straat.

De 'Plaza de ponchos' in Otavalo was geweldig, met iedere dag een kleurrijke markt met hoedjes, gekleurde doeken en kleden en allerlei soorten kleding van felle kleuren tot rustige woltinten. Een hele bedrijvigheid. En daar houdt het niet bij op..er zijn ook nog een voedselmarkt en een dierenmarkt.
's Avonds wordt een deel van de 'Plaza de ponchos' omgebouwd tot een markt waar je van alles kan eten. De specialiteit van hier is cavia, wat er uitziet als een soort rat aan het spit.

Dinsdag en woensdag hebben we heerlijk door het stadje en over de markt gezworven en weer wat mooie, kleurrijke spulletjes geshopt. Woensdagavond hebben we ook lekker Ecuadoriaanse specialiteiten gegeten. We aten met Ecuadorianen aan een tafeltje met plastic krukjes. Een heerlijke maaltijd voor 2 dollar p.p. De cavia hebben we alleen niet geprobeerd ;-).

Veel liefs,
Nol en Catelijne

• 22 Maart 2014 - 15:18

Thea:

Het idee alleen al Cavia op het menu.......... maar ja waterrat/muskusrat schijnt hier ook een delicatesse te zijn. leuk verslag
    Je moet trouwens wel de goede vlag van het land waar jullie nu verblijven toevoegen......ha,ha!