Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

21 Maart 2014 | Ecuador, Quito

Lieve allemaal,

Donderdagmiddag zijn we aangekomen in Quito. Quito is een nogal langgerekte stad, net ten zuiden van de evenaar en ligt op bijna 3.000 meter hoogte. Voordat we vanuit de busterminal in het noorden in het historische centrum aankwamen, waren we al bijna 45 minuten verder. Maar deze rit was zeker de moeite waard, want het historische centrum met veel hoogteverschillen en prachtige gebouwen, bleek erg mooi. We vonden een leuk hosteltje (Rincón familiar) en zijn vervolgens lekker de stad gaan verkennen.

We hadden een relaxt 'programma' hier: historische stadswandeling maken, winkelen, koffiedrinken, lekker eten en een echo laten maken. Een beetje rustig aan doen, was ook wel nodig, want we hadden wel wat last van de hoogte: kortademig en een verstopte neus.

Nu nog even de laatste spullen inpakken en vroeg naar bed, want nog voor 4 uur vannacht (NL tijd 10 uur 's ochtends) moeten we er weer uit om op tijd op het vliegveld te zijn voor een boottocht langs verschillende Galapagos eilanden :-). Vanaf nu zijn we dus waarschijnlijk 8 dagen WiFiloos.

Veel liefs,
Nol en Catelijne