Galapagos dag 7: Santiago en Rabida - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Galapagos dag 7: Santiago en Rabida - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Galapagos dag 7: Santiago en Rabida

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

29 Maart 2014 | Ecuador, Galapagos Islands

Lieve allemaal,

Vandaag was alweer de laatste volledige dag op de mooie Galapagos. Om 5.45 uur ging de wekker al om te gaan snorkelen in Bucaneer cove (eiland Santiago). Zo vroeg zijn namelijk veel beesten actief. Een zeeleeuw wilde met ons spelen onder water: erg leuk! Verder hebben we weer een stuk of 3-4 'white tip' haaien gezien, een grote (sting) rog en een groep van 10 kleinere roggen die samen zwommen..erg mooi in zo'n groep. En uiteraard weer veel vissen gezien.
Na het ontbijt hadden we een relaxochtend: eerst een beetje hangen op Espumilla beach (Santiago) en daarna op een zonnebedje aan boord tijdens het varen. Onderweg zagen we nog een rog ca 1,5 meter uit het water springen.

's Middags waren we op het eiland Rabida. Dit is weer een wat ouder eiland. De kleur van het lavagesteente is één van de manieren waar je dit aan kan herkennen. De kleur is eerst zwart, wordt later bruin en dan rood. Rabida is op sommige plaatsen dieprood en op andere plaatsen meer (rood)bruin. We hebben hier een wandeling gemaakt en genoten van het uitzicht. Vervolgens zijn we vanaf het strand nog gaan snorkelen. Behalve veel vissen hebben we hier ook een grote zeeleguaan (marine iguana) zien eten onder water.

Liefs,
Nol en Catelijne

• 31 Maart 2014 - 19:52

Patricia:

Nol kijkt wat bedenkelijk naar de babyschildpad........ die zo te zien hard weg probeert te lopen ;-)...Toch geen babyangst Nol????