student tracking - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu student tracking - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

student tracking

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

07 Januari 2014 | Nicaragua, Matagalpa

Lieve allemaal,

Dinsdagochtend zijn we bijtijds vertrokken naar Matagalpa, in de bergen. We zouden om 10 uur een minibus nemen, maar toen we daar 9.15 uur aankwamen, vertrok er een geheel nieuwe chickenbus naar Matagalpa. Hier konden we nog net in springen. In Nederland maken we ons nog druk om wel of geen WiFi in trein en bus, maar hier zijn ze al een stadium verder...de nieuwe bussen zijn naast 'gps tracking' al standaard uitgevoerd met 'student tracking'. We hadden geen idee wat dit in moest houden en de buschauffeur uiteraard ook niet, maar het stond wel keurig op een bordje aangegeven :-).

Wij waren in de veronderstelling dat deze mooie bus met 'student tracking' ons naar Matagalpa zou brengen, maar helaas waren we er ingeluisd en reed deze bus maar 3/4 van het traject en moesten we weer overstappen. Maar uiteindelijk zijn we toch aangekomen in de bergen.

De omgeving van Matagalpa telt honderden koffieboeren. Onze eerste actie in Matagalpa was dan ook een goede cappucino drinken :-).

Op woensdag zijn we naar Selva Negra, een natuurgebied en koffieplantage in de bergen, gegaan. Selva Negra betekent ook wel 'Zwarte Woud'. Dit verraadt al waar de oprichters van deze koffieplantage oorspronkelijk vandaan kwamen.
Eind 19e eeuw kwam een Duitser hier de koffieplantage kopen en heeft het sindsdien 'verDuitst'. Grote voordeel daarvan is dat we konden lunchen met Wienerschnitzel en sauerkraut..heerlijk na een ontbijt met rijst en bonen :-).

We hebben in Selva Negra lekker gehiked door de bossen van dit koele natuurgebied en over de koffieplantage. En na León, waar we soms wat oververhit raakten door de warmte, was het heerlijk hier in de koelte van de bergen. We hadden het zelfs bijna koud!

Morgen nog even lekker koffiedrinken en ontbijten in Matagalpa en daarna door naar Managua en overmorgen naar het zuiden (San Carlos). Dan gaan we tijdelijk een vrijwel Wifi-loos gebied in, dus zijn we even wat minder goed bereikbaar.

Veel liefs uit de bergen,

Nol en Catelijne