Walvissen! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Walvissen! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Walvissen!

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

26 Januari 2014 | Costa Rica, Manuel Antonio

Lieve allemaal,

Drie maal is scheepsrecht :-)...totaal onverwachts hebben we vandaag 4 walvissen gezien!!

Na gezwommen te hebben in zee en een lekker broodje met aardbeien klaargemaakt en opgegeten te hebben, zijn we met de speedboot vertrokken uit Montezuma. Hiermee konden we 3-4 uur bus en 1,5 uur ferry uitsparen..dus erg relaxt.
Jaco, onze bestemming, was al in zicht toen iemand een gil slaakte en de boot gestopt werd. Vlak naast de boot zwom een bultrug..zeker 15 meter lang. Wat is dat een gaaf gezicht en wat een mazzel! Ze hadden eigenlijk na het regenseizoen, eind oktober, naar de VS moeten vertrekken, maar door het weer (of door de crisis ;-)) konden wij ze nu nog hier zien. En het waren er zelfs vier. We hebben er zeker een kwartier van kunnen genieten. Zo indrukwekkend!

Daarna door met de bus naar Quepos en Manuel Antonio, het dorpje aan de zee waar de aapjes zelfs over de elektriciteitsdraden lopen. Leuk Wouter en Marjan hier weer te zien.

Liefs uit Manuel Antonio,
Nol en Catelijne