Drugshonden, zeilen, tent en Laguna Bacalar - Reisverslag uit El Cenote Azul, Mexico van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Drugshonden, zeilen, tent en Laguna Bacalar - Reisverslag uit El Cenote Azul, Mexico van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Drugshonden, zeilen, tent en Laguna Bacalar

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

15 November 2013 | Mexico, El Cenote Azul

Lieve allemaal,

Vanaf dinsdag zaten we aan Laguna Bacalar, in Casa Tortuga. Om qua budget goed uit te komen, hadden we een tent gereserveerd. Toen we aankwamen, was de tuin (waarin je kon kamperen) alleen zeiknat door de regen...niet echt aantrekkelijk. Gelukkig mochten we in plaats daarvoor in een 4p-kamer ('dorm') met z'n tweeën..mazzel! Casa Tortuga was een heerlijk plekje!

Op woensdag zijn we met een gids gaan zeilen met een kleine catamaran....naar een vogeleiland, een plek waar de piraten zich vroeger verschuilden en naar weer een cenote. Een top dagje! We dachten even dat we in een vreselijke storm terecht zouden komen op het water, maar we konden net op tijd aan land komen en snel het zeil neerhalen. Gelukkig dreef het snel over, maar toen we weer weg wilden, kon het zeil niet meer omhoog..die was losgeschoten in alle haast. Gelukkig kwam een andere boot ons uiteindelijk te hulp. Daarna mochten we heerlijk in de zon zelf terugzeilen.

Woensdagochtend nog wat gerelaxt in een hangmatje en daarna hebben we de bus naar Chetumal genomen. Daar namen we de ferry/watertaxi naar Belize, maar voor vertrek kregen we eerst nog een heel circus te zien. We moesten keurig in een rechte lijn opstellen en onze handbagage voor ons neerleggen in eenzelfde rij. Vervolgens kwam er een wagen met soldaten en een drugshond, die wel 20x langs alle tassen liep. Toen er iemand wat zenuwachtig begon te lachen, werd ze meteen uit de rij gehaald en moest ze haar bagage aanwijzen. Deze werd vervolgens door twee man onderzocht. Daarna mochten we eindelijk allemaal aan boord.

Na circa 2 uur kwamen we op het eerste eiland van Belize aan, waar we naar de immigratie en douane moesten. Wederom opstellen in een rij en alle koffers moesten van boord. Maar we vermaakten ons prima met een biertje en spandoeken als 'No working during drinking hours'. Na weer een half uur konden we eindelijk door naar het eiland waar we heen wilden, Caye Caulker. Het was al donker toen we daar om 18.30uur aankwamen en het bleek behoorlijk druk op het eiland, maar gelukkig hadden we voor vertrek nog wat kunnen reserveren voor de eerste nacht.
Wat een geweldig Caribisch eiland: gekleurde houten huisjes, reggae, veel strandtentjes, relaxt sfeertje, palmbomen..etc. (Bob Marley is still alive ;-))

Veel liefs uit Belize!

• 17 November 2013 - 18:55

Ellen Du Cloux:

Belize is inderdaad super relaxt. Leuk zo'n catamarantocht.
    Liefs,

Ellen

• 17 November 2013 - 21:00

Frans:

Als ze die drugshonden hier in Amsterdam zouden hebben zou een hele kennel nodig zijn ;-) Ziet er allemaal fantastisch uit daar. Wat een relaxte sfeer en foto's.
    Hier is Sinterklaas en Zwarte Piet gearriveerd, zonder reggaemuziek volgens mij.

Groeten,
    Frans

• 19 November 2013 - 14:21

Corné:

Curacao eenzelfde honden ervaring meegemaakt in 2007. Denk dat het Zuid -/ Midden Amerika "eigen" is.

• 19 November 2013 - 20:12

Eef:

Wat klinkt dit heerlijk allemaal!! op die drugshonden na dan.. ik heb het niet zo op honden, haha!