Flamingo's, kookles en fiesta - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Flamingo's, kookles en fiesta - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Flamingo's, kookles en fiesta

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

12 November 2013 | Mexico, Mérida

Lieve allemaal,

Zaterdag zijn we aangekomen in Mérida. We hebben een mooi hostel (Nomadas) gevonden met een zwembad, hangmatjes en veel backpackers. Erg gezellig! We zijn gaan eten in de stad en hebben ons meteen goed vermaakt met een ruzie tussen doofstomme mensen...grappig was dat dat er net zo temperamentvol aan toegaat als wanneer ze gewoon tegen elkaar praten.

Zondag vielen we met onze neus in de boter. Het was feest..overal kraampjes, muziek, dans en eten. Erg leuk!
In het hostel werd vanalles georganiseerd, zo ook Mexicaanse kookles. Dat hebben we 's avonds met een groepje gedaan. We hebben witvis in een lekker sausje, salade en tortilla's gemaakt. Lekker!

Maandag hebben we de bus naar Progreso (een havenstad met een 7-8km lange pier) gepakt. Daar bleken we niet de enigen te zijn, want er was net een cruiseboot met Amerikanen aangekomen. Samen met vier Amerikanen besloten we een toertje te maken naar een natuurgebied met flamingo's, zoutmeren, maya ruïnes en naar cenotes (waterbronnen). Tenminste we dachten dit met z'n zessen te gaan doen, maar nog voordat we bij de flamingo's aankwamen, stopte het busje bij een beach resort waar de Amerikanen uitgeladen werden om 3 uur lang te eten en te drinken ;-). Dus we hadden verder een private tour..helemaal super! We hebben veel mooie dingen gezien (zie foto's). Na afloop nog lekker gama's gegeten in de haven en toen weer terug.

Dinsdag (vandaag) konden we 's ochtends lekker relaxen (hangmat,zwembad,..) en om 13uur namen we de bus naar Chetumal. Ze hadden ons wijs gemaakt dat we de bus naar Chetumal moesten nemen en vanaf daar een bus naar Bacalar (waar we wilden verblijven), zodat we daar rond 20.30 uur aan zouden komen, maar de bus zette ons direct in Bacalar af, dus dat was mazzel...scheelde twee uur in de bus.

Slaap lekker in Nederland!

Liefs,
Nol en Catelijne

Ps: Bijzonder Mexicaans detail: bij de pinautomaat kan je je koptelefoon inpluggen...heel handig ;-).

• 13 November 2013 - 08:52

Patricia Klaassen:

Mexicaanse kookles? Maak ik hieruit op dat we in april/mei worden verrast met een Mexicaans diner?? ;-)

• 13 November 2013 - 09:20

Jeroen, Tristan & Laura:

Nolencat, wat maken jullie ons jaloers op de vroege woensdagochtend! Heel veel plezier!!

• 13 November 2013 - 15:16

Corné:

12/11 reisverslag: Geeft Nol nu aan hoe groot die vis was die hij wilde vangen? Cenotes lijken op de Everglades Florida, mangrove bomen?? Huizen typisch zuid amerikaans, zou zomaar Peru kunnen zijn.

• 13 November 2013 - 16:29

Suzan:

Hoi Cat en Nol,

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Zo schijnt de zon ook een beetje hier in herfstig Nederland!

Ps. het is gelukt met het plaatsen van een reactie ;-)

Liefs, Suuz

• 13 November 2013 - 20:51

Eef:

Oh heeeerlijk, ben dol op Mexicaans! ;-)
    En wat een mooie foto's weer. En wat lijkt me dat super, om in die hangmatjes bij dat zwembad te liggen... Geniet ervan lieverds!