mayatempels, zwembad en bananen con leche - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu mayatempels, zwembad en bananen con leche - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

mayatempels, zwembad en bananen con leche

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

08 November 2013 | Mexico, Valladolid

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Na een busreis van ca 2 uur uit Tulum zijn we woensdag in Valladolid aangekomen. Dit is een heel relaxt en mooi koloniaal stadje, waar je lekker kan eten en borrelen.
Er zijn alleen weinig medereizigers. Zo hadden we de eerste nacht het hostel bijna voor ons alleen en dat is niet verkeerd met een zwembad en twee hot tubs (waar de bubbels alleen niet van werken) op het dak :-).

Donderdag zijn we op eigen gelegenheid met de bus naar een mooie Mayasite, Chichen Itza, geweest. Hier is de mayakalender afgebeeld. Ooit was Chichen Itza een stad met 90.000 inwoners met verschillende tempels, een eigen stadion, een marktplein, een kasteel e.d.
Mooi, maar wel erg toeristisch met honderden toeristenkraampjes die allemaal hetzelfde verkopen en allemaal 'casi gratis' (bijna gratis) ;-).

Vrijdag de stad verder verkend en morgen (zaterdag) in de loop van de dag gaan we door naar Mérida, in het Westen.

Liefs,
Nol en Catelijne