'Tupperwareparty', opblaaskerststal en Maya's - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu 'Tupperwareparty', opblaaskerststal en Maya's - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

'Tupperwareparty', opblaaskerststal en Maya's

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

22 November 2013 | Guatemala, Flores

Lieve allemaal,

Bedankt weer voor al jullie leuke berichtjes.

Wij zijn inmiddels alweer ruim een dag in Guatemala. We hebben een leuk hotelletje (casa de lacandon) gevonden op een eiland (Flores) in een meer. Een leuk plekje met allemaal restaurantjes en barretjes.

Vanochtend moesten we alleen om 4 uur op..dat voelt toch iets minder relaxt ;-). Maar het was het zeker waard. We kwamen net na zonsopgang aan in Tikal..nog voor alle bussen met Amerikanen.
Tikal was echt onwijs mooi...ooit was dit een stad waar ruim 150.000 mensen woonden en die 65 vierkante km besloeg. We hebben prachtige Maya tempels in de jungle gezien. En bijna overal mag je gewoon op klimmen. Wel is maar 25% van deze Mayastad zichtbaar. De rest is nog verborgen onder de jungle.
Naast tempels hebben we allerlei beesten, zoals apen (spider monkeys), vogels en een soort wasbeertjes gezien.

Daarna hadden we opeens veel trek in een frietje, dus lieten we ons afzetten bij de Burger King. Dat bleek nog bijzonder komisch te zijn, aangezien er een soort tupperwareparty, maar dan voor kleding, aan de gang was op een hoektafeltje. Iemand kwam met twee tassen kleding en hield een soort modeshow voor een inkoopster. Dat zou je bij ons nu weer niet zo gauw tegenkomen ;-).

Tot slot nog even in de shopping mall rondgekeken, maar daar was niet veel aan, op de opvallende kerstversiering na. Overal stonden de lelijkste kerstbomen, opblaaskerstmannen en zelfs een opblaaskerststal.

Nu even lekker relaxen en morgen weer bijtijds op, want om 8 uur worden we opgehaald voor een toer naar Chemuc Champey, in de jungle. Daar verblijven we 2 volle dagen (en 3 nachten) en op dag 4 worden we afgezet in Rio Dulce. Veel zin in!

Veel liefs uit Guatemala!

• 23 November 2013 - 11:09

Mariska:

Mexico: check. Belize: check. Guatemala: check. Druk programma hoor! Maar alles klink wel geweldig. Leuk om zo regelmatig een berichtje van jullie te lezen. En de foto's zijn prachtig. Veel plezier op jullie jungle-tour.

• 24 November 2013 - 17:57

Tiny & Arie:

Hallo Nol en Catelijne,
    Wij genieten steeds opnieuw van jullie verslagen en natuurlijk speciaal de foto's. Wij missen jullie wel maar gunnen jullie toch deze prachtige reis. Hopelijk dat wij binnenkort weer via SKIPE horen en zien. Ook nog een dikke knuffel van ons voor Catelijne.
    Veel liefs.
    Tiny & Arie.

• 24 November 2013 - 18:22

Panos En Thea:

Lieve Catelijne en Nol,

Wat een leuk verslag weer, en de mooie foto's erbij geeft een mooi overzicht van jullie reis.
    Geniet nog fijn van jullie reis.
    Knuffels van ons beide.........liefs, Panos en Thea

• 24 November 2013 - 20:44

Corné:

Ik zou er toch niet zoveel zin in hebben om te worden afgezet.....
    Ziet eruit als veeeelll trappetjes lopen zo'n Maya tempel.

Nol, ik zal aan Tries doorgeven dat ze wat extra rondjes moet gaan rennen, anders kan ze je nooit bijhouden na terugkomst in NL.