salsadansen op het strand - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu salsadansen op het strand - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

salsadansen op het strand

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

04 Januari 2014 | Nicaragua, San Juan del Sur

Lieve allemaal,

Gelukkig nieuwjaar!

Na relaxen op het prachtige eiland Ometepe, zijn we maandag met de 'ferry' (wat ongetwijfeld groter klinkt dan het is) vertrokken maar het vaste land, om vanaf daar door te reizen naar de Pacifische kust. We hadden een vierpersoons-huisje (Lobolira) gehuurd in San Juan del Sur. Een heerlijk plekje! Wel zaten we regelmatig zonder stroom en bleken koken, eten, lezen en douchen wel lastig in het donker.

Maandag en dinsdag lekker van het strand en de leuke strandtentjes genoten. Dinsdag begonnen we 7 uur later dan jullie aan 2014, maar zeker niet minder feestelijk...met z'n vieren salsa dansend op het strand :-) met prachtig vuurwerk op de achtergrond. Een super avond!

Een tweede poging om walvissen te zien, hebben we op woensdag in San Juan ondernomen. Hiervoor waren Ellen en Nol op dinsdag illegaal de haven binnengedrongen, hadden wat smeergeld aan de douane betaald en kwamen vervolgens met een visser in contact die ons wel mee wilde nemen op woensdag.
Na een behoorlijk woest en nat boottochtje, zonder walvissen, kwamen we aan bij het national park. Hier hebben we veel zeeschildpadden zien zwemmen. Een mooi gezicht!
We hebben we heerlijk genoten in het zonnetje, op het water en hebben veel pelikanen en springende tonijn gezien. De visser had zelfs nog een tonijn gevangen.
1 Januari werd hier overigens massaal aan de nieuwjaarsduik meegedaan. Het zag zwart van de mensen, met name Nicaraguanen zelf. Daarnaast was Jimmy Carter hier specifiek voor overgekomen. Hij was gemakkelijk te traceren met alle politie om hem heen.

Aangezien Noah en Ellen vrijdag weer terugvlogen, zijn we donderdagochtend al vertrokken naar Managua, naar ons lekkere hotel met zwembad. Met name Noah zag nog een keer een chickenbus niet zitten, dus hebben we een taxi geregeld. De reis begon voorspoedig, maar in Rivas bleken we overal te moeten stoppen om een vergunning of verzekering te regelen om naar Managua te gaan ;-). De chauffeur gaf aan dat er politiecontroles waren en hij dit dus echt nodig had. Na heel wat locaties proberen, lukte dit gelukkig. Vervolgens moesten we circa een half uur later midden op de snelweg weer stoppen omdat het spatbord ging rammelen. Alle tassen de auto uit en de chauffeur ging op zoek naar duc-tape, maar helaas had hij die niet bij zich. Een constructie met een touwtje bleek echter ook goed te werken en we konden weer door.
Eenmaal in Managua nog heerlijk genoten van ons zwembad.

Vrijdagochtend vroeg op om Noah en Ellen, na een heerlijke vakantie met z'n viertjes, uit te zwaaien.

Veel liefs, Nol en Catelijne