Authentiek Costa Rica gevonden - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Authentiek Costa Rica gevonden - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Authentiek Costa Rica gevonden

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

01 Februari 2014 | Costa Rica, Puerto Jiménez

Lieve allemaal,

Het is ons gelukt om, na alle volledig op Amerikaanse toeristen ingerichte plekjes, een authentiek(er) Costa Ricaans plekje te vinden. We zaten in Puerto Jimenez. Dit ligt op het schiereiland 'Peninsula Osa' aan de Pacifische kust.
Erg leuk hier: een klein 'boulevardje' met plastic stoel-restaurantjes, veel onverharde wegen en een hoofdstraatje met wat winkeltjes en restaurantjes, maar niet de ene tour operator na de andere en het ene resort na het andere.
Nol had een leuk en goedkoop hotelletje, Cabinas Carolina, gevonden met airco, balkon en 'warm' water en dat allemaal in een balzaal ;-).

Doel was om vanaf hier naar het national park Corcovado te gaan. Dit bleek alleen in de praktijk erg duur en moeilijk bereikbaar te zijn. Dit hebben we dus maar geskipt.

Vrijdag hebben we lekker rondgelopen in het plaatsje en hebben we 's middags in de Pacific en een mangrovebos gekayakt. Leuk! De mooie, grote papegaaien (rood met een beetje blauw en groen) waren indrukwekkend om eens in het echt te zien. Ze vliegen meestal met z'n tweeën. Het zijn dan net twee rode strepen in de lucht..erg mooi! Ook hebben we weer krokodillen gezien. De grootste was circa 1,5-2 meter. Daarnaast nog wasberen, 2 soorten apen en allerlei soorten vogels.
Onderweg nog lekker even gestopt om fruit te eten en in zee te zwemmen. Al met al weer een leuk toertje met veel wildlife!

Zaterdag (vandaag) namen we rond 8.30uur de boot naar Golfito aan de andere kant van de baai om vanaf daar naar de grens met Panama te gaan. Bij de grens zagen we alle mensen uit de internationale bussen in een soort kooi staan met hun bagage in het midden en overal politie. Wij vreesden dus voor een lange tijd bij de grens, maar wij hadden mazzel..we konden vrijwel direct Costa Rica uit, kregen geen controles en hoefden zelfs geen tax te betalen. Panama ingaan, duurde wel iets langer, maar dat kwam doordat ze een ticket wilden zien dat aantoont dat we het land weer uitgaan. Wij konden alleen aantonen dat we over krap 3 maanden weer zouden vertrekken uit Colombia, maar uiteindelijk bleek dat goed genoeg. Vervolgens moesten we alleen, zo dachten wij ;-), 1.000 dollar betalen. En dat hadden we uiteraard niet cash bij ons. Uiteindelijk bleek echter dat we alleen hoefden aan te tonen dat we het hadden met internet bankieren of een credit card. En toen waren we in land nummer 8, Panama. We zijn via David naar Boquete in de bergen gegaan. Heerlijk weer iets koeler hier.

Veel liefs uit Panama,
Nol en Catelijne

• 02 Februari 2014 - 10:36

Corné:

Hoi, lijkt me dat jullie weinig gemist hebben aan het Nat. Park, immers heel wat wild life vanuit je kayak kunnen waarnemen.

Straks wel een fototje maken van de Panama Kanaal Sluizen toch??

• 02 Februari 2014 - 13:31

Panos En Thea:

Hoi lieve Catelijne en Nol,

Schitterende verhalen van jullie reis gelezen, en genoten.
    Avonturen beleven blijft erg leuk zo te lezen, veel plezier in Panama..................

Knuffels van ons.........)))

• 05 Februari 2014 - 08:00

Marjan:

hoi nol en cat,
    Ziet er allemaal geweldig uit. en wat een avonturen.
    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
    Hier regent het en ga zo weer aan het werk haha, niet zo veel te vertellen.
    Veel reisplezier nog en tot gauw
    veel liefs ben en marjan