Op een dorm - Reisverslag uit Bajo Boquete, Panama van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Op een dorm - Reisverslag uit Bajo Boquete, Panama van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Op een dorm

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

05 Februari 2014 | Panama, Bajo Boquete

Lieve allemaal,

Zaterdag zijn we eind van de middag aangekomen in Boquete. Dat ligt in de wat koelere, Noordoostelijke bergstreek van Panama.

Het eerste wat ons opviel in Panama is de munteenheid. Ze hebben hier een eigen munt, de Balboa, maar die is exact evenveel waard als de (US) dollar en ze worden ook gewoon door elkaar gebruikt. De Balboa kun je alleen niet uit de pinautomaat halen, dus hoe je er, behalve als wisselgeld (alleen munten), aan kan komen, is een raadsel.
Het tweede opvallende was de grote hoeveelheid Indianen in traditionele gewaden.

Van Wouter en Marjan hadden we een goede tip voor een hostel, Hostal Gaia, gekregen. Een erg leuk hostel met een grote, mooie keuken, een grote keukentafel, hangbanken, leuke mensen, dvd's en een tuin met ligstoelen. We konden hier heerlijk iedere dag koken en 's avonds een dvdtje op de bank kijken...heel fijn na ruim 3 maanden onderweg te zijn.
Ze hadden alleen op de eerste nacht geen 2-persoonskamer vrij; pas vanaf nacht 2. Toen hebben we besloten 1 nacht op een dorm voor 4 personen door te brengen. Gezellig allebei in een bovenbed van een stapelbed :-).

Op zondag hebben we lekker gehiked door de bergen na een heerlijk ontbijtje met vers brood van de bakker naast ons. Na een relaxdag op maandag zijn we dinsdag weer gaan hiken. We namen een minibus naar het gebied van vulkaan Barru omdat daar in de buurt een mooie trail (sendero de quetzales) zou zijn. De minibus vertrok keurig op tijd. Alleen bleek de tante van de 'conducteur' ook mee te moeten reizen en zij was 'kwijt'. Eerst reden we naar de bakker, want ze moest nog gebakjes kopen. Daar bleek ze niet te zijn, dus op naar de supermarkt. Ze moest immers ook nog ijs hebben. Daar vonden we haar bij de kassa. De gebakjes moest ze alleen nog halen, dus gingen we met de gehele bus terug naar de bakker. En uiteindelijk, een rondje Boquete verder, konden we met de bus de bergen in rijden :-). De trail door de bergen was mooi. Heerlijk een paar uur gehiked.
Op de terugweg kwamen we een Canadees stel tegen dat ons een lift aanbood en ons via een andere weg terugbracht, zodat we nog wat meer van de bergen konden zien.
Als 'beloning' voor de hike hebben we lekker kaasfondue voor onszelf gemaakt!

Na nog een relaxdagje op woensdag met een bezoekje aan de stad David, zijn we donderdagochtend vroeg met de chickenbus en daarna een luxe bus naar Panama city gegaan.

Liefs,
Nol en Catelijne