in de tent - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu in de tent - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

in de tent

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

28 Februari 2014 | Colombia, Santa Marta

Lieve allemaal,

Op maandag de 24ste zijn we vanuit Cartagena naar Santa Marta vertrokken. Onderweg stormden heel veel mannen, grotendeels straatverkopers, de weg op. Geen idee waarvoor, waarschijnlijk een demonstratie. Maar gelukkig lieten ze al het verkeer gewoon doorgaan.

Rond het middaguur kwamen we aan in Santa Marta, een echte badplaats. We hadden een heerlijk hotelletje met koffietentje erbij (Aluna casa y café) uitgezocht. Maandagmiddag, dinsdag en woensdag hebben we daar lekker gerelaxt en het stadje bekeken. Een leuk stadje met een aantal mooie gebouwen en vooral ook leuke pleintjes met terrasjes. Woensdag zijn we voor Nols verjaardag lekker uitgebreid uiteten geweest. Dat was ook weer eens leuk! Heerlijk drie gangen met bijzondere gerechten.

De warmte was wel drukkend af en toe waardoor we niet super actief waren, maar op donderdag zijn we toch flink in actie gekomen. We zijn naar het national parc Tayrona gegaan. 's Ochtends vroeg vertrokken we met onze rugzakjes vol water, appels, bananen, zwem- en slaapspullen, naar de bus. Om circa 9 uur kwamen we bij het national parc aan. Wel een duur grapje..18 dollar voor een national parc, maar het was zeker de moeite waard. Na 5 kilometer heuvel op, heuvel af door het bos, langs grote keien en ook een stuk over het strand kwamen we in Arrecifes aan. We hadden gelezen dat we hier waarschijnlijk wel een hangmat konden huren voor een nacht, zodat we niet dezelfde dag terug hoefden. We bleken hier zelfs ook te kunnen kiezen voor een tent. Daar gingen we voor.

In onze tent konden we lekker een groot deel van onze bagage achterlaten en daarna trokken we verder..grotendeels over het strand. Er waren prachtige uitzichtpunten. Na weer ca 2-3 km kwamen we in Cabo San Juan, een heel mooi stukje met enorm grote keien en een heerlijke baai om te zwemmen. Top! Daarna hoefden we gelukkig alleen nog maar terug naar onze tent, want de warmte, de rugzakken, het oneffen terrein en een trappelende baby hadden ons best moe gemaakt.

De volgende ochtend lekker gepicknickt met een fruitontbijtje van al het fruit dat we bij ons hadden en daarna aan de terugweg te voet begonnen.

Veel liefs,
Nol en Catelijne

• 02 Maart 2014 - 20:27

Corné:

Zo'n Feijenoord - Ajax gaat dan helemaal aan je voorbij als je zo lekker aan het reizen bent in Midden Amerika. Alsnog gefeliciteerd Nol, we hebben er vandaag zelf ook maar een wijntje op genomen.

• 03 Maart 2014 - 18:18

Suzan:

Ziet er weer goed uit jongens! Schitterend. Fijn dat alles goed gaat met jullie. Nog gefeliciteerd met je verjaardag Nol! Groetjes uit NL, Suzan

• 05 Maart 2014 - 20:54

Eefje Koopman:

Oooh, dat toetje!!! Jammie!!!
    En zo leuk om te slapen in een tent op het strand, hè Cat!! Hoop dat het jullie samen ook bevallen is in de tent. Mooie foto's weer en wat zien jullie er toch gezond bruin uit zeg. liefs!