carnaval in baranquilla, 3x is scheepsrecht - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu carnaval in baranquilla, 3x is scheepsrecht - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

carnaval in baranquilla, 3x is scheepsrecht

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

05 Maart 2014 | Colombia, Santa Marta

Lieve allemaal,

Na Rio is het beste carnaval van Zuid-Amerika in Baranquilla, Colombia. Aangezien we daar slechts twee uurtjes vandaan zaten, konden we dit natuurlijk niet missen.

Zaterdag gingen we tegen 9 uur met de bus uit Santa Marta weg. We zaten gezellig met drie andere Nederlanders te kletsen en de stemming zat er al gauw goed in.
Rond 11.30 uur kwamen we aan in Baranquilla en hebben we onze 'outfit' aangedaan. De optocht en het feest begonnen pas echt tegen 14 uur, dus we wilden daarvoor nog even de stad verkennen en lunchen. Dus wij op zoek naar een restaurant. Al gauw kwamen we erachter dat er geen mooi centrum was en restaurants òf ver weg òf dicht waren. Tot iemand ons aansprak en zei dat hij ons wel naar een restaurant in één van de feeststraten kon brengen..dus dat klonk goed! Hij bracht ons naar een garage onder een appartementencomplex ;-). Hier verkochten vader en dochter bier, water en soep en stonden 5 plastic stoelen. Een beter restaurant was er niet te vinden, zei hij. En toen we met vader en dochter in gesprek raakten en vertelden dat we uit Nederland kwamen en ze hoorden dat ik zwanger was, nodigden ze ons direct uit voor de hele dag. We mochten daar in de koelte zitten, met hen mee drinken en feesten, soep eten, gebruik maken van de wc en we konden steeds in en uitlopen om op straat verder te feesten. Dat klonk top! Aan iedereen die binnenkwam, werden we met trots voorgesteld als de zwangere amigos uit Nederland. En zodra we de straat op gingen, werden we dan weer overal herkend en hadden we nog veel meer amigos :-). Het was één groot feest..iedereen verkleed, overal drank en eten, overal werd gedanst en dan trok er nog een 5-uur durende optocht voorbij met mooie wagens en veel verkleedde, dansende mensen. Echt top! Zo leuk om dit mee te maken.

Tussen 17 en 18 uur zouden we opgehaald worden door de shuttlebus. Dus wij stonden keurig op tijd op de afgesproken plaats. Maar om 18 uur nog steeds geen bus..pas om 18.30 uur kwam de bus. Vervolgens reden we nog een uur rond in Baranquilla om anderen op te pikken en optochten te ontwijken. En onze tijd begon te dringen, want tegen 22 uur vertrok onze nachtbus naar de bergen. Eenmaal op de snelweg ging het beter, maar ook hier stopten we nog vaak en kreeg één van de Nederlanders in de bus een ongelukje waardoor we moesten stoppen. We vroegen de buschauffeur ons als eerste af te zetten, maar helaas zette hij ons vervolgens als laatste af. Heel snel pakten we de koffers en raceten met een taxi naar de terminal. Maar daar was onze bus net vertrokken. Balen! Maar we konden gelukkig meteen omboeken voor de nachtbus een dag later en we konden nog op een dorm slapen in ons hotel. De volgende nacht gingen we voor poging 2, maar helaas kregen we te horen dat de nachtbus gecanceld was. Wat nu? We besloten de volgende ochtend een laatste poging te wagen en dan overdag. Naast de terminal zat gelukkig een hotel, zodat we niet weer naar de stad terug hoefden te gaan. En de volgende dag (maandag) is het gelukt..we zijn in San Gil, in de bergen, aangekomen. Maar wel pas na 15 uur! Onderweg moesten we namelijk halsoverkop nog stoppen om de V-snaar van de motor te vervangen ;-). Na middernacht kwamen we aan en konden gelukkig meteen in een lekker bedje duiken.

Heel veel liefs,
Nol en Catelijne

• 08 Maart 2014 - 19:24

Corné:

Nol, ik had je haast niet herkend in dat witte rokje. En mooie auto geregeld voor Cath en haar matti. Carnaval is aan ons voorbijgegaan. Wel prima weer in NL, we gaan golven in Leidschendam morgen. En pannenkoeken eten. Veel plezier.

• 08 Maart 2014 - 22:00

Panos En Thea:

Luitjes wat een leuk verslag, die kleine van jullie zal genoten hebben van alle muziek en dans, die komt straks al swingend ter wereld....................................
    Vandaag naar de Internationale vrouwendag geweest in Utrecht, ook weer inspirerend zo'n dag, super druk en heerlijk mooi weer, alle terrassen waren afgeladen druk.

veel reisplezier verder knuffel van ons beide.