markt, mojito's, kaasfondue, chichicastenango - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu markt, mojito's, kaasfondue, chichicastenango - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

markt, mojito's, kaasfondue, chichicastenango

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

30 November 2013 | Guatemala, Antigua

Lieve allemaal,

Na een week snel doorreizen, hebben we vanaf donderdagavond in Antiqua even heerlijk gerelaxt! Echt een leuke stad!

Vrijdag naast wat praktische dingen, zoals wassen en boodschappen doen, heerlijk de markt afgestruind en uitgebreid koffiegedronken, gegeten (zelf gekookt en uiteraard mijn bord gebruikt ;-)) en mojito's gedronken.
Gelukkig hebben we weer een keer een hotelletje met warm water, want het is hier best fris en we hebben vooral luchtige outfits.

Zaterdag werd het warmer en hebben we heerlijk in het zonnetje door de stad gewandeld en allemaal mooie gebouwen bekeken. In de 18e eeuw en later nogmaals in de zeventiger jaren zijn hier grote aardbevingen geweest, waardoor veel oude gebouwen geheel of gedeeltelijk verwoest zijn, maar ook het bezoeken van de ruïnes is de moeite waard.

Vandaag (zondag) vroeg op, want om 7 uur vertrok onze bus naar de markt in Chichicastenango. 2,5-3 uur heen en dezelfde tijd terug,maar dat was het zeker waard. Het was een onwijs mooie tocht door de bergen, o.a. langs een mooi meer, Lago de Atitlan, met vulkanen eromheen.
Onderweg vertelde de chauffeur veel aan ons over Guatemala, de economie, de natuur, het onderwijs, etc. Leuk!
Eenmaal in Chichicastenango hebben we heerlijk over de markt (de grootste van Guatemala) gelopen, waar je werkelijk alles kon kopen: van varkens tot stenen, van fruit tot lelijke kerstversiering, etc. Op deze markt komen de Maya's uit de bergen hun spullen verkopen en spullen van anderen inkopen. Één grote, gezellige drukte!
Verder nog een mooie, oude kerk bezocht, die zowel door de Maya's als de katholieken gebruikt wordt.
Nu lekker aan het nagenieten met een zelfgemaakte fruitsalade op ons dakterras.

Morgen nog een dagje relaxen en kaasfonduen en dan dinsdag door naar El Salvador.

Veel liefs uit Antiqua!

• 02 December 2013 - 11:05

Corné Klaassen:

Mooie foto's

• 02 December 2013 - 15:14

Patricia:

Als het niet zover weg was kwamen we jullie opzoeken, wat een mooie foto`s!

• 02 December 2013 - 20:52

Eef:

Wat een toffe foto's! Doet me weer herinneren aan mijn tijd in antiqua! Leuk hoor!!
    Wat zien jullie veel in korte tijd. Jullie nemen het er goed van.
    Ben erg benieuwd hoe Nol jullie zelfgemaakte potje heeft opgegeten.. Ik schat zo in dat hij uit de pan gegeten heeft. Handig he chics, je eigen bord mee op reis!

Dikke kus voor jullie!

• 03 December 2013 - 19:52

Suzan :

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen, terwijl het hier in Nederland steeds donkerder en kouder wordt. Fijn zo een beetje zon hier in de donkere dagen :-) Goede reis naar El Salvador!