festival, koffie en busverkoop - Reisverslag uit Juayúa, El Salvador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu festival, koffie en busverkoop - Reisverslag uit Juayúa, El Salvador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

festival, koffie en busverkoop

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

09 December 2013 | El Salvador, Juayúa

Lieve allemaal,

Zondag zijn we vertrokken uit Santa Ana. Het zag er hoopvol uit, want bus 238, die wij moesten hebben, kwam net aanrijden toen we op het busstation aankwamen. Als brave Hollanders waren we keurig 15 minuten voor vertrek aanwezig. De buschauffeur was echter direct na aankomst verdwenen en om 9.30 (de vertrektijd van de bus) was hij er nog niet, maar ook niet om 9.45 uur. Maar we werden ondertussen goed 'geëntertaind' door jan en alleman die iets probeerde te verkopen..van drank tot eten, van allerlei soorten pillen tot oorbellen en we hadden 'geluk', want er kwam ook nog iemand prediken in de bus.
Rond 9.55 uur jumpte de buschauffeur toch in de bus en gingen we direct vertrekken. Dit leek hoopvol, maar vervolgens waren we nog ruim 10 minuten bezig om de straat uit te rijden. Je rijdt dan namelijk over de markt, waar men bij voorkeur niet echt aan de kant gaat voor de bus en er gaan gemiddeld nog 15 mensen in en uit. Voorin stappen ze in, proberen te verkopen en verdwijnen daarna weer door de achterdeur.
Eenmaal op de hoofdweg waren we nog een uurtje onderweg tot we aankwamen in Juayúa. Vanuit Santa Ana hadden we al een leuk hotelletje (hostal Anahuac) geregeld. Wij slapen in een soort tuinkamer..erg mooi.

Juayúa ligt op de zogenaamde de 'ruta de las flores'. Dat is een route langs de koffieplantages, met allemaal leuke plaatsjes erlangs. In het weekend zijn er in alle plaatsjes festivals met eten. Ik was zelf helaas niet zo lekker, maar Nol, Wouter en Marjan zijn gezellig naar het festival geweest en hebben daar genoten van de muziek (de lokale Frans Bauer) en het eten.

Vandaag zijn we met de bus naar andere plaatsjes langs de ruta de las flores geweest. Overal muurschilderingen, leuke eettentjes en mooie koffieplantages langs de weg.

Dinsdag gaan we met z'n vieren door naar de kust.

Liefs,

Nol en Catelijne

• 10 December 2013 - 00:55

Wouter & Marjan:

Het lijkt alsof Wouter Mak in een andere bus gezeten heeft. Ze, wie het zijn lijkt duidelijk, maar is het niet de twijfel die hen dwars zit. Zal het wrak, onder de naam bus wel gaan. Hoe lang doet hij er over en zo meer.
    Maar twijfel bestaat alleen als er vragen bestaan, een vraag alleen als er een antwoord is en een antwoord alleen als er iets gezegd kan worden. Natuurlijk bij voorkeur in het Spaans, een taal die Wouter Mak niet machtig is.