bijna-walvissen, parende zeeschildpadden, hangmat - Reisverslag uit Punta Remedios, El Salvador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu bijna-walvissen, parende zeeschildpadden, hangmat - Reisverslag uit Punta Remedios, El Salvador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

bijna-walvissen, parende zeeschildpadden, hangmat

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

10 December 2013 | El Salvador, Punta Remedios

Lieve allemaal,

Na weer twee leuke chickenbusritjes met z'n vieren in ruim 2 uur op zijn we in Los Cobanos, aan de kust, aangekomen. We zijn hier zo ongeveer de enige toeristen.

De bus stopte aan één kant van het dorp en helaas moesten wij (en onze backpacks) aan de andere kant zijn.
We besloten dat twee van ons gingen kijken en de andere twee wat gingen drinken, zodat we in ieder geval niet voor niets hoefden te sjouwen. Wouter en ik gingen kijken. Om er te komen, moesten we over het strand lopen. Alleen lagen alle bootjes vast met lijnen die over het strand liepen, waardoor we continu moesten touwtjespringen.
Eenmaal aangekomen, kwamen we in een mooi en rustig paradijsje. Er waren slechts twee kamers en een dorm. Verder een zwembadje, een echte bank, hangmatjes en palmbomen en allemaal direct aan het strand. Dit is waarschijnlijk echt zo'n plek waar je doodgegooid wordt met hotels als je na 10jaar terugkomt, omdat het een prachtige plek is. Nu bestaat het dorpje nog uit 1 baai met alleen maar hutjes eromheen waar vissers wonen.

We besloten in het beschreven hostel te gaan zitten, maar nu kwam de volgende uitdaging: hoe moesten we touwtjespringen met onze backpacks? We vroegen hulp in het hostel. Zij stuurden hun zoontje mee met een fiets. De fiets moest hij alleen nog ophalen en die bleek al in gebruik te zijn, dus we hadden alleen een klein jongetje om te helpen..niet heel praktisch ;-). Hij bracht ons wel via een andere weg terug die een stuk makkelijker leek dan touwtjespringen, tot op het laatste moment..toen kwamen we bij het moeras en moesten we over een heel gammel boomstamladdertje lopen en daarna springen over stenen. Ook niet ideaal met backpacks. Maar uiteindelijk zijn we er gekomen en het plekje was zeker alle moeite waard.

Lekker verse vis gegeten (red snapper) op het strand, gezwommen, sterren gekeken en in de hangmat gelegen. Heel relaxt!

Maar op woensdag moesten we vroeg op..6 uur doken we het zwembad in en om 7 uur stonden we startklaar voor onze walvistocht. Met een boot gingen we op zoek naar walvissen, specifiek bultruggen. Het was het goede seizoen, dus we hadden goede hoop. Maar helaas hebben we geen bultrug gezien; wel parende zeeschildpadden en veel springende tonijn..ook leuk! En we hebben nog weer lekker gesnorkeld.

Morgenochtend gaan we door naar de volgende bestemming aan de kust.

Veel liefs uit de hangmat,

Nol en Catelijne

• 12 December 2013 - 00:31

Wouter Mak:

Lieve N & C,

Als hoogopgeleide journalisten doen jullie, Nol en Catelijne, verslag van jullie reis aan ons luie personen. Althans dat wordt door ons verondersteld en weten de meesten nauwelijks hoe een rugzak van twintig kilo er van binnen uitziet. Wij, buitenstaanders, vertrouwen er blindelings op dat het hier een waarheidsgetrouw verslag van jullie belevenissen bevat. Vertrouwen is goed, maar controle door ons buitenstaanders is geheel onmogelijk. Kun je vertrouwen op een journalist, in dit geval jullie als chauffeur, die roekeloos rijdt en ons zonder veiligheidsgordel een lift geeft.

Wouter Mak

• 12 December 2013 - 10:03

Corné:

Hoi Nol,

Ik heb nog wel een paar foto's van walvissen voor jullie boek. Immers een zee is een zee, dus je ziet niet dat deze in Nieuw Zeeland is genomen... Klinkt goed, natuurlijke fitness voordat je aan het Snappertje kan beginnen.

Valt me op dat het water vaak wordt opgezocht. Later deze reis ook nog de bergen in??

• 12 December 2013 - 17:47

Ellen Du Cloux:

Lieve allebei,

Dit is wel een heel gaaf plekje! Kunnen we ons programma van volgende week niet wijzigen?!
    Ik verheug me erop jullie te zien.
    Veel liefs van Ellen

• 12 December 2013 - 21:22

Suzan:

Klinkt goed jongens! Genieten!