Achterin de pick-up - Reisverslag uit Punta Remedios, El Salvador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Achterin de pick-up - Reisverslag uit Punta Remedios, El Salvador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Achterin de pick-up

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

15 December 2013 | El Salvador, Punta Remedios

Lieve allemaal,

Donderdag zijn we vertrokken uit Los Cobanos. Aangezien met de bus vrijwel niet te doen leek, hadden we met z'n vieren via de beheerder van het hostel geregeld dat er om 9 uur een taxi zou zijn en we om 8 uur konden ontbijten. Maar die ochtend was de beheerder er zelf niet en liep de planning in de soep.... Nol en ik hadden pannenkoeken besteld, maar om 8.15 uur kwam de kokkin erachter dat er ook een ei in het beslag moest en moesten ze eerst naar de winkel. Daar kochten ze één ei. Vervolgens kregen we om 8.40 uur ons eerste kleine pannenkoekje. Maar dat was niet voldoende als ontbijt..we wilden allebei graag een tweede pannenkoekje. Helaas was alleen het beslag op. Dus moesten ze weer naar de winkel ;-). Om 9.15 uur volgde eindelijk de tweede lading pannenkoeken. De taxichauffeur was zo waar op tijd, dus hij moest helaas wachten.

Om 11 uur kwamen we aan in het surfers paradise, playa El Zonte. Een klein dorpje (waar ook niet zoveel te beleven is en zelfs geen Wi-Fi is), maar met een leuk hostel, Esencia Nativa. Weer een hostel met veel hangmatjes en een zwembad. En vlak aan een mooi, uitgestrekt, zwart strand. Dus na aankomst meteen lekker de zee in gedoken. In tegenstelling tot in Los Cobanos zijn de golven hier top!

Na 's nachts opgeschrikt te zijn door een kleine aardschok (slechts een fractie van een seconde), zijn we maandag met z'n vieren naar La Libertad, een stad verderop, gegaan. We moesten best lang wachten op de chickenbus, dus besloot Wouter een willekeurige pick-up aan te houden. Met z'n vieren en nog twee mensen uit El Salvador gingen we in de laadbak. Dat ging heerlijk snel.

In La Libertad hebben we lekker een visje gegeten, wat gewinkeld en vooral rondgekeken op de pier. Aan het einde van de pier werden de vissersbootjes, die 's nachts op zee waren geweest, met een haak opgetakeld en op een karretje gezet. Vervolgens werd de vis uitgeladen, naar de schoonmaakafdeling gebracht en voor de verkoop uitgestald. Alle soorten vis lagen er..van rog tot paling, van kreeft tot red snapper, van oesters tot meerval, etc. En je kon bijvoorbeeld een verse red snapper van ca. 80 cm lang voor 2 dollar kopen.

Op de terugweg weer een andere pickup genomen die ons af kon zetten bij een toeristischer strandje, Playa El Tunco, waar we lekker konden eten.

Zaterdagochtend nog nagenoten van het strand en ons gezelschap en toen naderde het (tijdelijke) afscheid van onze vrienden, Wouter en Marjan. We vertrokken saampjes met de chickenbus naar de hoofdstad, San Salvador, waar we lekker wat gegeten hebben en rondgelopen hebben in de shopping mall.

Dikke zoen uit San Salvador.

• 15 December 2013 - 10:30

Mariska:

Wow mooi plekje volgens mij! Mooie foto van die zonsondergang.

• 18 December 2013 - 05:04

Eefje:

Wat een heerlijk verhaal weer!!Handig zo'n ritje in de pickup!
    En die foto van dat jongetje is echt schattig!
    Dikke kus