Eentje meer.. - Reisverslag uit Suchitoto, El Salvador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu Eentje meer.. - Reisverslag uit Suchitoto, El Salvador van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

Eentje meer..

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

19 December 2013 | El Salvador, Suchitoto

Lieve allemaal,

Thanks weer voor al jullie leuke reacties.

Hoeveel personen gaan er in een chickenbus? Het antwoord is: Altijd eentje meer.

En dat hebben we zondag weer meegemaakt. We hadden de wekker gezet om om half 8 in de shopping mall van San Salvador uitgebreid te gaan ontbijten en daarna naar het noorden te gaan. Na het ontbijt namen we een minibus naar de busterminal. Dit nam al een half uur in beslag, vervolgens nog bijna een half uur wachten en toen vertrok onze chickenbus naar Suchitoto om 9.30uur. Omdat we zo vroeg waren, konden we gelukkig zitten. De eerste drie kwartier reden we nog door San Salvador. Uiteraard stopten we om de paar meter om te kijken of er toevallig mensen waren die mee wilden reizen en om natuurlijk nog wat verkopers binnen te laten. Maar met succes, want toen we San Salvador uitreden,zaten we goed vol. In Nederland zou je zeggen dat er niemand meer bij kon, maar er kan er altijd minimaal eentje bij en dat blijft zo doorgaan. De chauffeur en zijn maatje roepen gewoon heel hard dat iedereen nog verder door moet lopen. Op een 1,5 persoonsbankje moeten minimaal 2 volwassenen en een kind zitten en in het gangpad kun je nog eens 2-3 rijen mensen naast elkaar zetten.
Dat de bus hier niet op gebouwd is en dat de motor na 2 uur oververhit raakt en behoorlijk gaat stinken, maakt hen niet uit.

Na 11.30 uur kwamen we eindelijk aan in het bergdorpje Suchitoto, ook één van El Salvadors highlights. Er was een festival op het centrale plein. Dus daar hebben we lekker rondgekeken en geluncht. Vervolgens zijn we afgedaald naar het meer..erg mooi.

Eind van de middag gingen we terug met de chickenbus en dit ging gelukkig iets voorspoediger. Nog lekker gegeten en daarna vroeg naar bed, want op maandag zou de wekker vroeg gaan om met de bus naar León, Nicaragua, te gaan.

Liefs, Nol en Catelijne

• 20 December 2013 - 21:42

Suzan:

Het ziet er weer mooi uit!!! Hoop dat de bus naar Leon ruimer is ;-)

• 21 December 2013 - 14:10

Rianne:

Hee cat en nol,
    Meteen ff jullie verslagen gelezen.
    Wat mooi allemaal!....
    Geniet er van!!!