sultana's voor apen, vulkaankrater, kerst - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu sultana's voor apen, vulkaankrater, kerst - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Nol en Catelijne - WaarBenJij.nu

sultana's voor apen, vulkaankrater, kerst

Blijf op de hoogte en volg Nol en Catelijne

23 December 2013 | Nicaragua, Granada

Lieve allemaal,

Zaterdagavond laat hebben we gezellig Noah en Ellen opgehaald op het vliegveld van Managua. Erg leuk hen weer te zien! De volgende dag lekker gezwommen in ons tropische zwembadje en daarna de bus naar Granada gepakt.

De vulkaan Mombacho bij Granada is ooit ontploft en grotendeels in het meer terechtgekomen. Hieruit zijn ruim 350 eilandjes ontstaan. Langs een deel hiervan zijn we maandag gevaren. Noah mocht de apen Sultana's voeren op één van de eilandjes, dus dat was een groot succes. Verder lekker gezwommen, rondgevaren en een fort (tegen de piraten) bekeken.

Na een zwembaddagje en een lekker kerstavonddiner op dinsdag zijn we woensdag naar de actieve vulkaan Masaya gegaan. Daar hebben we drie van de vijf kraters gezien, waarvan twee actief zijn en één slapend is. Je mocht niet te lang bij de kraterrand staan, omdat er veel sulfietdamp vrijkomt. Een paar jaar geleden was daarom ingevoerd dat je een gasmasker moest dragen, maar dat was nu weer afgeschaft. De bodem van de krater kon je niet zien door alle damp. Wel kregen we te horen dat het daar 1.300 graden is.
Tot slot zijn we grotten met vleermuizen, aan de zijkant van de vulkaan, ingegaan.

Donderdagochtend bijtijds op om door te gaan naar het vulkaaneiland Ometepe. Met een overvolle chickenbus, met kinderen van anderen op schoot, naar Rivas. Vanaf daar door naar de kust en met de boot naar Ometepe. De boot deed wel wat denken aan de nieuwsbeelden uit de Filippijnen..een houten bootje volgepakt met mensen en bagage.Begin van de middag kwamen we aan in ons super mooie hotelletje op Ometepe, hospedaje Soma, met een heerlijke tuin, waar we lekker konden relaxen.

Dikke zoen van Ometepe,
Nol en Catelijne